reklama

Dobrú noc, milý topoľ!

Dnes podvečer krátko pred šiestou som s ohnutým chrbtom a kľačiac na jednom kolene vytrhávala burinu zo zeme, keď sa začalo stmievať a ja som pre šero už ani poriadne nevidela.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Ponáhľala som sa, aby som do tmy dokončila, čo som si na dnes naplánovala. Vtom som periférnym videním zaregistrovala v okolí nejaké svetlo. Zdvihla som zrak od čiernej zeme a nad sebou som uvidela túto žiarivú nádheru. Starý majestátny topoľ, ktorého korunu na chvíľu pozlátili lúče zapadajúceho slnka. Stál pokojne nado mnou a jeho zlatooranžové konáre sa ako vlasy medúzy ťahali vysoko do neba. Tá chvíľa bola taká krásna! Trvala len niekoľko minút, no stála za to. Energia, ktorú za ten krátky čas slnko odovzdalo stromu a strom ju zoslal ďalej dolu na zem, bola priam hmatateľná. Mňa samotnú to prekvapilo. Krátko predtým som už mlela z posledného a tešila som sa len na to, ako padnem do postele, a zrazu únava prešla a začala som sa cítiť svieža, ako keby som vypila silnú kávu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ten strom si ma získal hneď od prvého momentu, ako sme sa sem pred rokmi nasťahovali. Už vtedy bol veľmi starý. Určite mal toho veľa za sebou a prežil dobré aj zlé časy. Všimla som si, že miestami mal odhalené korene, hlavne pri pni, tak som mu na ne vozila zem a zakrývala ich pokosenou trávou. Záležalo mi na ňom a párkrát som sa o neho veľmi bála. Raz niekto požiadal starostu, aby ho dal vyťať, lebo je to vraj alergén a jeho biele chumáče znečisťujú ľuďom trávniky v záhradách. Tie dokonalé trávniky, ktoré vyzerajú ako koberec v obývačke. Našťastie, starosta žiadosti nevyhovel. Mimochodom, je dokázané, že topoľ nie je alergén. Druhýkrát som tŕpla, keď do dediny privádzali optické káble. Výkop robili tesne pri ňom a to tak nešetrne, že mu presekli niekoľko koreňov. Tie tenké neboli pre neho až také dôležité, ale presekli aj jeden hrubý, asi ako ľudské stehno, a to už je pre strom veľmi nebezpečné. Vtedy som sa modlila, aby to prežil. Keď sa na jar začal zelenať, vydýchla som si. Blahorečila som prírodu, že to tak zariadila a dopriala mu pokračovať v živote. No krátko po tom som sa o neho znovu bála. Raz večer som si všimla, že v tme pri jeho kmeni sa pohybuje niečo veľké. Myslela som si, že je to divá sviňa, no keď som podišla bližšie k plotu, zbadala som jednu pani ako lopatkou zhŕňa zem od pňa smerom do plastového vedra. Doslova ju zoškrabovala z koreňov. Tú krásnu čiernu zem, ktorú som tam počas uplynulých rokov vyrábala kompostovaním pokosenej trávy! Keď som sa spýtala, prečo kradne tomu stromu zem, prečo si nekúpi v Kauflande, kde mali práve akciu na záhradnú zeminu (ja som si tam deň predtým 1 vrece kúpila), povedala, že ju potrebuje na kvetinky a pomaly, s plným vedrom, odkráčala preč. Nuž čo, pánbožko má všelijaký zverinec – hovorievala jedna múdra stará pani z Koliby, ktorá už, žiaľ, nie je medzi nami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Dúfam, že tento krásny strom už nečakajú žiadne pohromy a ľudia ho nechajú kľudne žiť a dožiť. Že aj naďalej bude domovom pre stovky vtáčikov, ktoré každé ráno netrpezlivo čakajú, kým im nasypem slnečnicu do kŕmidiel, aby potom v celých kŕdľoch zlietali z jeho konárov rovno do našej záhrady.

 Tak dobrú noc, môj milý topoľ!

Starý topoľ
Starý topoľ (zdroj: G. Sílešová)
Gabriela Sílešová

Gabriela Sílešová

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neviem byť ľahostajná. Trápi ma, keď sa ubližuje slabším a bezbranným, keď ľudia ničia prírodu, devastujú životné prostredie. Verím, že všetko, čo sa stane hocikde na tejto planéte, sa týka nás všetkých. Všetci sme súčasťou jedného vesmíru. Preto robím, čo je v mojich silách, aby na našej krásnej Zemi bolo lepšie a aby našu generáciu história neodsudzovala. Viem, všetko, čo robím, je len kvapka v mori, ale more sa skladá z kvapiek. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu